Mer än en mobil växel

En Ring-Grupp direkt i era mobiler

Vår Ring-Grupp (embeded sIP) är ett helt webbaserat telesystem och som inte kräver någon installation utan allt sköts via webben. 

Ring-gruppen innehåller de vanligaste funktionerna såsom val av utringning (Round robin, Turordning och vi håller även på införa en superbra och helt unik funktion som vi kallar för "Call Matching" och där inringande kopplas fram direkt till samma agent om denne finns ledig för samtal. 

Ange här det telefonnummer som du köpt från oss (eller om du valt att portera in ett existerande telefonnummer till oss) Välkomstbesked (Öppet) ex: Hej och välkommen till "FÖRETAGET" - vi tar strax emot ditt samtal Välkomstbesked (STÄNGT) ex: Hej och välkommen till #FÖRETAGET" ex: vi har stängt för dagen - välkommen åter Antal medarbetare som du vill skall kunna svara på samtal i din Ring-Grupp eller Växel Medarbetare i Växeln / Gruppen: Här anger du namn, email, mobilnummer på de medarbetare som skall finnas i växeln /ringgruppen. Separera med "kommatecken" eller skriv gärna en medarbetares detaljer per rad Ditt Namn E-post Meddelande Jag accepterar reglerna och villkoren och integritetspolicyn Skicka in

Detta är en beskrivning av RingGruppen och dess funktioner

Framkoppling till svarsagent (person inom svarsgrupp)

⇒ Distribution av samtal
     Inkommande samtal kan med fördel erbjudas ett VÄLKOMSTMEDDELANDE * för att sedan påbörja en utringning till inloggade i 
     samma RINGGRUPP

⇒ Filtrering av samtal
     → Vi kan filtrera på okända eller kända telefonnummer, datum och tid, blockera in eller ut, etc.

> Parallell
Ringgruppen skickar samtal samtidigt till de personer (agenter) som finns inloggade i svarsgruppen. Den som först besvarar samtalet (trycker siffran "1" i sin mobiltelefon (om sådan används för att besvara samtal) får samtalet och övriga får "missat samtal" i sina mobiltelefoner (om sådana används). Använder man istället en IP-telefon (softphone eller vanlig) så behöver man inte trycka på "1".

Vi rekomenderar inte detta distributionssätt men vill man ändå använda parallell-distribution så bör antal inloggade i sådan grupp vara enbart några fåtal individer.

> Turordning
Svarsgruppen har inloggade med sina respektive fasta positioner och där samtal kopplas vidare till nästa om inte den tidigare svarar inom specierad  tid. 

> Senaste Samtalet
Svarsgruppen kopplar fram samtal till samma person (agent) som senast tog ett samtal och kopplar vidare till nästa vid ej svar.

> Round Robin
Svarsgruppen försker att sprida samtal så jämt som möjligt och den som har varit längst ledig får nästa samtal.