Den här hemsidan använder cookies för att garantera att du får den bästa tänkbara upplevelsen när du besöker webbplatsen. Se vår integritetspolicy för mer information om det här. För att godkänna användningen av icke-essentiella cookies, vänligen klicka "Jag håller med"
Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) reglerar användningen av tjänsterna som tillhandahålls via e-SIP, en tjänst under Applion Nordic AB, org. nr 556644-1787 (”e-SIP”). Villkoren gäller mellan dig som företagskund (”Företagskunden”) och e-SIP. Genom att registrera ett konto eller använda e-SIP tjänster, accepterar du dessa Villkor.
1. Omfattning och tjänstens beskrivning
1.1 e-SIP Tjänster
e-SIP tillhandahåller telekommunikationstjänster som framförallt är baserade på SIP (Session
Initiation Protocol), vilket är ett internetprotokoll som möjliggör IP-telefoni och andra typer av
kommunikationstjänster över internet. e-SIP tjänster riktar sig till företag som önskar
specialanpassade telekommunikationslösningar integrerade med digitala tjänster och webblösningar.
2. Företagskundens ansvar och förpliktelser
2.1 Registreringskrav
För att använda vissa av tjänsterna som tillhandahålls av e-SIP kan Företagskunden komma att
behöva registrera ett konto på e-SIP.se. Vid lämnandet av information till e-SIP förbinder sig
Företagskunden att lämna korrekta, fullständiga och uppdaterade uppgifter vid registrering. e-SIP
ansvarar inte för problem eller förseningar som uppstår på grund av felaktig information som
Företagskunden lämnat.
2.2 Laglig användning
Företagskunden förbinder sig att använda e-SIP:s tjänster i enlighet med svensk lag och endast för
lagliga ändamål. Företagskunden får inte använda tjänsterna för olagliga aktiviteter, såsom
bedrägerier, nätfiske eller annan skadlig verksamhet. e-SIP förbehåller sig rätten att stänga av eller
avsluta kontot vid brott mot dessa Villkor eller misstanke om olaglig verksamhet.
3. Pris, betalning och fakturering
3.1 Prissättning
Aktuella priser för våra tjänster anges på e-SIP.se. Alla priser anges exklusive mervärdesskatt
(moms), om inte annat anges.
3.2 Betalningsvillkor
Om inte annat anges vid beställningstillfället sker betalning för tjänsterna som erbjuds av e-SIP i
förskott och baseras på den betalningsperiod som Företagskunden valt (månadsvis, kvartalsvis eller
årlig). Betalning sker via de metoder som anges på vår webbplats, såsom faktura, kreditkort eller
banköverföring. Om betalning inte mottas i tid förbehåller sig e-SIP rätten att tillfälligt avbryta
tjänsterna tills full betalning mottagits.
3.3 Förseningsavgifter
Vid utebliven eller försenad betalning har e-SIP rätt att debitera dröjsmålsränta enligt räntelagen samt
påminnelseavgifter och eventuella inkassoavgifter.
3.4 Återkommande betalningar
Om Företagskunden har valt ett abonnemang med återkommande betalningar (t.ex.
månadsabonnemang), debiteras företagskunden automatiskt vid början av varje ny betalningsperiod.
Företagskunden ansvarar för att betalningsinformationen är uppdaterad och att tillräckliga medel finns
tillgängliga.
4. Avtalets längd och uppsägning
4.1 Avtalets längd
Avtalet mellan Företagskunden och e-SIP löper tills vidare, om inget annat har avtalats.
Företagskunden kan när som helst säga upp avtalet genom att meddela oss via e-post eller genom
att avsluta abonnemanget via sitt konto på vår webbplats.
4.2 Uppsägning av avtal
Uppsägningen träder i kraft vid slutet av den innevarande betalningsperioden. Företagskunden
debiteras inte för nästa betalningsperiod om uppsägning sker innan den nya perioden påbörjas. Vid
uppsägning har företagskunden fortsatt tillgång till tjänsten under resterande tid av den betalade
perioden.
4.3 E-SIPs uppsägning
e-SIP har rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan vid misstanke om missbruk, brott mot
dessa Villkor eller vid utebliven betalning. Vid brott mot dessa Villkor förbehåller sig e-SIP rätten att
omedelbart avsluta Företagskundens tillgång till tjänsterna.
5. Leverans och tillgänglighet av tjänster
5.1 Tillhandahållande av tjänster
e-SIP gör sitt yttersta för att säkerställa att tjänsterna tillhandahålls utan avbrott och med hög kvalitet.
Dock kan tillfälliga störningar eller avbrott förekomma på grund av tekniska problem, underhåll eller
omständigheter utanför e-SIPs kontroll.
5.2 Planerade avbrott
Vid planerade driftavbrott kommer e-SIP att informera Företagskunden i förväg, om möjligt.
5.3 Force majeure
e-SIP ansvarar inte för driftstörningar eller avbrott som orsakas av omständigheter utanför vår
kontroll, såsom naturkatastrofer, krig, strejk eller myndighetsåtgärder (force majeure).
6. Ansvarsbegränsning
6.1 Begränsat ansvar
e-SIP ansvarar endast för direkta skador som orsakas av brister eller fel i tillhandahållandet av
tjänsten. e-SIP ansvarar inte för indirekta skador, såsom förlorad vinst, produktionsbortfall eller annan
följdförlust.
6.2 Företagskundens ansvar för skada
Företagskunden är skyldig att ersätta e-SIP för alla direkta skador som uppstår till följd av otillåten
eller felaktig användning av tjänsterna eller brott mot dessa Villkor. Detta inkluderar skador på e-SIPs
system, ekonomiska förluster eller annan förlust orsakad av Företagskundens agerande.
6.3 Skadeståndsbegränsning
e-SIPs maximala ansvar för skador är begränsat till den summa som Företagskunden har betalat för
tjänsten under den aktuella betalningsperioden. Detta gäller dock inte om skadan orsakats av grov
vårdslöshet eller uppsåt från e-SIPs sida.
7. Immateriella rättigheter
7.1 Rättigheter till innehåll
Allt innehåll på e-SIP.se, inklusive men inte begränsat till, logotyper, varumärken, texter, bilder och
programvara, är skyddat enligt upphovsrätts- och varumärkeslagstiftning. Företagskunden får inte
kopiera, distribuera eller använda detta innehåll utan skriftligt tillstånd från e-SIP.
8. Personuppgiftshantering
8.1 Integritetspolicy
e-SIP behandlar personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsregler, inklusive GDPR.
Företagskunden ansvarar för att säkerställa att alla personuppgifter som tillhandahålls till e-SIP är
korrekt inhämtade och behandlade i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning. För mer
information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår Integritetspolicy.
9. Ändringar av villkor
e-SIP förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa Villkor. Vid väsentliga förändringar kommer Företagskunden att informeras via e-post eller genom meddelande på vår webbplats. De nya villkoren börjar gälla 30 dagar efter att Företagskunden har informerats om ändringarna. Om Företagskunden inte accepterar de nya villkoren har de rätt att säga upp avtalet innan de nya villkoren träder i kraft.
10. Tvistlösning och tillämplig lag
10.1 Tillämplig lag
Dessa Villkor och alla eventuella tvister som uppstår i samband med Företagskundens användning av
våra tjänster regleras av svensk lag.
10.2 Tvistlösning
Om tvist uppstår ska parterna i första hand försöka lösa den genom förhandling. Om förhandlingarna
misslyckas ska tvisten avgöras i svensk allmän domstol.
Kontakta Oss
Om du har frågor om dessa Villkor eller våra tjänster, vänligen kontakta oss:
E-post: info@e-sip.se
Telefon: 0900 670 99 50